Nachrichten aus Aserbaidschan

“God heeft niets of niemand nodig!”

Dit is wat de koran zegt

Toen ik mijn ogen opendeed, zag ik mijn moeder bidden en vasten, dus ik hoorde altijd de woorden van Allah en de profeet. Mijn moeder had een grote liefde voor God en was een beetje bang voor hem. Soms bedreigde hij ons zelfs. Velen zijn zo, in plaats van God lief te hebben, creëren ze een verschrikkelijk beeld van Hem…

In godsnaam, mijn moeder klopte op de deur van de daklozen, hielp de hulpelozen. Hij nam ons mee om mensen in nood te helpen. Dus we maaien voor ze, we maakten het land vrij, we plantten gewassen, we hielpen ze oogsten, we verkochten ze op de markt. Onze ouders hebben ons geleerd aardig te zijn. Toen ik een kind was, kocht ik de rok van mijn moeder en ging naar de moskee. Toegegeven, nadat mijn nieuwe jas uit de moskee was gestolen, ben ik daar nooit meer geweest…

Hij is de Schepper van alles (Soera An’am)

In de afgelopen dagen is God een hot topic geworden en zelfs goddeloze mensen zijn gekomen om hem te verdedigen. Een van hen ging verder en schreef in een post-klachtpost dat God alleen aan sjiieten toebehoort. Behalve de sjiieten maakt niemand zich zorgen over de vernedering van God. Je weet niet of je moet lachen of huilen. Wanneer is God mens geworden? Hier herinnerde ik me de woorden van Ismail Karbala uit de film “Son Gate”:

“Nicholas werd vernietigd door de God van de moslims.”

Sinds wanneer is Allah de enige moslim geworden? Is hij niet de eigenaar van de hele schepping? Waarom spreek je namens iedereen? Dit is geen Azerbeidzjaanse verkiezing, dus jij kunt voor Mazahir Panahov zorgen en een mandaat krijgen om God te vertegenwoordigen?! Wat is deze gedachte?..

Hij zal zijn soevereiniteit met niemand delen. (Soera Kahf)

Het is alsof we constant achteruit gaan of iemand ons opzettelijk in onwetendheid drijft. We zoeken niet eens een rijtuig om in te stappen, zolang de vreemdeling maar met een ballon naar buiten komt. God vervloeken is niet nieuw. Volgens hem hoor je deze vloeken elke dag in de regio West, en niemand heeft er ooit voor onthoofd, geprotesteerd of aangeklaagd. Wie zijn wij om God te vertegenwoordigen? Je ziet de politieagent die hem vervloekte niet als een dienaar van God. God kan doen, dienaar kan doen. Wat betekent het om een ​​groep gordijnen te mobiliseren voor de bescherming van Allah? Niemand heeft God immers om hulp horen roepen. We hebben altijd gezien dat zowel degenen die ontsnapten als degenen die werden verbannen Allah smeekten. Zoals het staat in Surah Ihlas in de Koran: “God heeft niets of niemand nodig!” Als het niet nodig is, waarom zijn we dan ontslagen en zijn we niet eens zijn favoriete bedienden in plaats van al zijn bedienden; als moslim. Dus waarom rebelleren we niet tegen de geestelijkheid en mullahs die zeggen: “De koning is Gods schaduw op aarde” en vleierij en gehoorzaamheid inprenten?

“Hoe goed ziet hij, hoe goed hoort hij!” (Soera Kahf)

We hebben de absurditeit van alles in dit land gezien, maar ik geloof niet dat het absurd kan zijn. Ik vind het moeilijk te begrijpen hoe degenen die zichzelf religieus vinden Allah op deze manier verdedigen. God heeft geen privé-eigendom of iemand anders om het te privatiseren. Bovendien, zulke religieuze mannen, als ze de Koran hebben gelezen, weten en zouden moeten weten dat Allah één is. Moslims, christenen, joden en zelfs Armeniërs moeten begrijpen dat er maar één God is als ze echt geloof hebben en Zijn eenheid accepteren. Ze mogen ook niet discrimineren namens soennieten en sjiieten. Allah is de God van iedereen die zich in gehoorzaamheid aan Hem onderwerpt, Hem met liefde accepteert, Hem kent of niet kent, of Hem beledigt. De Jood, die Iran zionist en vijand noemt. Je kunt zelfs onder het mom van religie gaan en een oorlog beginnen tegen de staat voor de belangen van bepaalde machten. Zelfs degenen die naar ‘seculier’ Europa vluchtten en hun toevlucht zochten in ‘religieus’ Iran beweerden dat ze werden vervolgd omdat ze religieus waren.

Onthoud: niemand kan verdoemd worden, niet alleen God…

even stoppen. Beheers jezelf. Steel niet alle lucht. Raak niet betrokken bij Gods zaken. “Mijn Heer kent elk woord dat in hemel en op aarde wordt gesproken. Hij is de Hoorzitting, de Weten.” (Surah Anbiya) Met andere woorden, van wie heb je gehoord dat de eed door Allah Zelf is gehoord voor jou en ter wille van Allah?
We hebben maar één troost: “God was onze God, hij vergaf onze zonden”.

Vierkante TV



Nachrichten aus Aserbaidschan

Ähnliche Artikel

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Schaltfläche "Zurück zum Anfang"